Porsche Carrera GT
Výrobce: Cararama
Ročník: 2006
Zajímavost: přímý konkurent pro Ferrari Enzo
Jakkoli je Porsche největší výrobce sportovních vozů na světě a jeho 911 je legendou, nikdy se nezařadila po bok těch nejprestižnějších supervozů, které jsou vyráběny v minimálních sériích a nabízí to nejlepší ze současné závodní technologie. Prvním zástupcem značky ze Zuffenhausenu v tomto segmentu je nová Carrera GT a bez nadsázky lze říci, že se technologicky řadí mezi absolutní špičku. Příď charakterizuje lichoběžníkové víko zavazadlového prostoru mezi vyvýšenými blatníky, tvar krycích skel světlometů vychází z legendárního Porsche 917 a tři mohutné vstupy vzduchu ve spoileru zase navazují na stejné prvky z 911 Turbo. Za těmito otvory jsou ukryty tři chladiče kapaliny pro motor a zásobují chladícím médiem také výkonné brzdy předních kol. Světlomety jsou tvořeny dvojicí xenonových projektorů a pod společným krytem jsou také směrovky. Boční silueta, vzdáleně připomínající menší Boxter, působí elegantní dynamikou. Velká plocha mezi přední a zadní nápravou je vkusně a funkčně rozbita výstupy vzduchu před dveřmi a vstupy zase za nimi. Z tohoto pohledu vyniká také výrazně vpřed posunutý dvoumístný prostor pro posádku, což je dáno umístěním motoru. Velice originálně jsou řešeny držáky zpětných zrcátek do V, které jsou pro podtržení dynamiky vzhledu skloněny pod stejným úhlem jako přední sklo. Základem sportovního vozu s ambicemi krále silnic je bezesporu vysokovýkonný motor. Tato stránka rozhodně nebyla u Carrery GT přehlédnuta a jeho atmosféricky plněný motor V10 se čtyřmi ventily na válec se řadí k tomu nejlepšímu, co se na silnicích prohání. Základ tohoto motoru je v závodním V10 5,5 litru s minulostí v závodě 24 hodin Le Mans, jehož objem byl však zvětšením vrtání na 98 mm a zachováním zdvihu 76 mm zvětšen na 5733 ccm. Konfigurace V10 byla zvolena proto, aby mohly být použity válce s objemem blízkým 500 ccm, který má téměř ideální vlastnosti pro plnění. Odnímatelná střecha je vyrobena, jako téměř celý vůz, z uhlíkového kompozitu a každý ze dvou dílů je samostatný a jejich hmotnost je pouhých 2,4 kg. Pokud nejsou používány, mají své místo v zavazadlovém prostoru a jediné co je třeba si pamatovat při jejich instalaci je pravidlo, že první se upevní panel nad řidičem a poté nad spolujezdcem. Pro zlepšení stability ve vysokých rychlostech je na zádi umístěn výsuvný spoiler. Při dosažení rychlosti 120 km/h se během pěti sekund vysune o 160 mm a zvyšuje tak přítlak zádě o téměř 30%. Zpět se zasouvá pokud rychlost klesne pod 80 km/h. Výkon tohoto motoru s neobvykle vysokým kompresním poměrem 12:1 je 450 kW (612 k) při 8000 ot/min, točivý moment má hodnotu 590 Nm při 5750 ot/min, maximální otáčky dosahují 8400 ot/min. Přes svůj vysoký měrný výkon 78,5 kW/l je tento motor přátelský k životnímu prostředí. Ve výfukovém potrubí vyrobeném z nerezivějící oceli jsou umístěny celkem čtyři katalyzátory, po dvou v každé větvi. Zrychlení z 0 na 100 km/h je 3,9 s a z 0 na 200 km/h je 9,9 s. Maximálka činí úchvatných 330 km/h. Při udávané kombinované spotřebě 18 l je 92-litrová palivová nádrž průměrná.